
Vi finns här för dig
Vi finns här för att hjälpa dig med alla dina frågor och funderingar. Du kan enkelt nå oss genom att använda i kontaktformuläret längst ned på sidan, så återkommer vi till dig så snart som möjligt.
Om du föredrar att prata direkt med oss, är du välkommen att ringa under våra ordinarie öppettider.
Oavsett vilken kontaktväg du väljer, ser vi fram emot att höra från dig och hjälpa till på bästa sätt.
Vardagar 09.00-12.00
010-148 47 70
Vanliga frågor
Vad kostar frakten?
Napa Valley tillämpar fri frakt på alla köp över 599 kr. I övriga fall tillkommer en fraktkostnad på 79 kr.
Hur länge gäller öppet köp?
Hos Napa Valley har du alltid 14 dagars öppet köp, som gäller från och med dagen då du mottog paketet eller hämtade ut det hos ditt ombud.
Observera att öppetköp inte gäller på beställningsvaror.
Jag har precis beställt - vad händer nu?
Efter genomförd beställning får du kort därefter en orderbekräftelse med information om ditt köp. När din order skickas från vårt lager får du sedan ett leveransbesked via e-post. I leveransbeskedet finns en spårningslänk så att du enkelt kan följa din beställning hela vägen hem till dig eller till ett ombud. Slutligen blir du aviserad via SMS och e-post när paketet finns att hämta ut eller när du kan förvänta dig en hemleverans.
Leveranser
Kan jag välja en annan leveransadress?
I kassan har du möjlighet att välja om levereras ska ske till en annan leveransadress.
Vad händer om jag inte är hemma när leveransen kommer?
Om du inte är hemma vid leveransförsöket, lämnar transportören äta ett meddelande med instruktioner för hur du kan hämta ditt paket eller boka en ny leverans.
Levererar Napa Valley till andra länder än Sverige?
I nuläget levererar Napa Valley produkter enbart inom Sverige, när du beställer online. I vissa fall kan vi leverera till andra länder inom EU genom att hantera det manuellt. Vänligen kontakta oss via kundservice, så undersöker vi möjligheten att assistera dig med din utlandsbeställning.
Retur & Återbetalning
Hur lång tid tar det innan en återbetalning utförs?
När vi har mottagit och registrerat ditt returärende, genomförs en återbetalning till dig omgående. Vi meddelar dig via e-post när återbetalningen har utförts. Därefter kan det dröja ca 2-4 arbetsdagar innan återbetalningen syns på ditt konto.
Om du har valt att betala med Klarna, kan det ta upp till 4 arbetsdagar innan återbetalningen registreras hos Klarna och ytterligare 2 arbetsdagar innan det syns på ditt konto. Vänligen notera att Napa Valley inte kan påverka hur snabbt en återbetalning registreras hos Klarna.
Kan jag ändra eller avbryta min order?
I vissa fall kan vi ändra och/eller avbryta en order som ännu inte har behandlats. Vänligen kontakta oss via kundservice så hjälper vi dig.
Vad kostar det att göra en retur?
Returkostnaden varierar från 65 kr och uppåt beroende på produkt och leveranssätt. Se våra köpvillkor för mer information eller kontakta kundservice för hjälp.
Kan jag returnera en nedsatt produkt?
På Napa Valley har du alltid 14 dagars returrätt - oavsett om du har köpt en produkt till ordinarie eller nedsatt pris, så länge våra returvillkor uppfylls.
Produkter & Priser
Har Napa Valley alla varor på lager?
Napa Valley strävar efter att ha så mycket som möjligt på lager, men en viss andel av sortimentet lagerförs hos våra leverantörer. Så fort vi får din order gör vi en beställning hos vår leverantör. Om leveransen skulle bli försenad eller om produkten inte längre finns tillgänglig hos leverantören, kommer vi att meddela dig via e-post eller genom att ringa dig. I de fall produkten inte längre är tillgänglig kommer vi att meddela dig och därefter kreditera köpet.
Vilken garanti gäller för produkter från Napa Valley?
Napa Valley erbjuder 1 års garanti (ett fåtal undantag finns, ex. gratulationskort, tvålar etc.). Garantin gäller automatiskt i och med att du sparar din följesedel eller faktura som också är ditt kvitto och garantibevis.
Rabatter och rabattkoder
Jag glömde att ange en rabattkod - går det att lägga till den i efterhand?
Om du omgående (inom 2 timmar) efter slutförd beställning kontaktar Napa Valley, kan du få en återbetalning motsvarande rabatten.
Går det att kombinera flera rabattkoder vid ett köp?
Nej, endast en rabattkod kan användas per köp.
Kan jag använda min rabattkod även på nedsatta varor?
En rabattkod går att använda på redan nedsatta varor, om inget annat anges.
Reklamationer
Vilken reklamtionsrätt gäller för era produkter?
Napa Valley erbjuder 3 års reklamationsrätt. (ett fåtal undantag finns, ex. gratulationskort, tvålar etc.). Reklamationsrätten gäller automatiskt i och med att du sparar din följesedel eller faktura som också är ditt kvitto.
Betalning & Faktura
Vilka betalsätt erbjuder Napa Valley?
Tillsammans med Klarna kan Napa Valley erbjuda flera olika betalningsmetoder, bland annat:
- VISA
- Mastercard
- American Express
- Apple Pay
- Betala nu med Klarna
- Betala senare med Klarna
- Finansiera med Klarna
- Swish*
- Faktura för företagskunder*
* Endast via kontakt med kundeservice.
Kan jag jag delbetala mitt köp?
Du kan delbetala ditt köp med hjälp av Klarna.
Hur ändrar jag betalsätt efter ett genomfört köp?
Om du vill byta betalsätt, kontakta kundservice för att se om vi kan annullera din köp, så att du kan göra om köpet med ett annat betalsätt.
Är mina betalningsuppgifter säkra?
Ja, när du handlar på Napa Valley kan du känna dig trygg. Vi använder säkra betalningslösningar och dina uppgifter krypteras för att skydda din integritet.
Kan jag betala med Swish?
Om du önskar betala med Swish, är du välkommen att kontakta oss via kundservice.
Varför behöver jag ange en faktureringsadress?
Anledningen till att du behöver ange faktureringsadress (trots att du inte har valt faktura som betalsätt) beror på att det är uppgifter som bankerna kräver för att verifiera dina kortuppgifter. En säkerhetsåtgärd för att motverka kortbedrägerier helt enkelt.
Företagsbeställning
Hur beställer jag som företagskund?
Som företagskund har du möjlighet att antingen lägga din beställning direkt genom vår webbplats eller genom att ta hjälp av vår kundsevice. Välkommen med din förfrågan!
Erbjuder ni volymrabatter för företag?
Ja, vi erbjuder volymrabatter vid större beställningar. Kontakta oss för ett anpassat erbjudande.
Kontakt
Hur kan jag komma i kontakt med Napa Valley?
Du är alltid välkommen att kontakta Napa Valley om du har några frågor eller behöver hjälp med din beställning.
E-post: info@napavalleyinterior.se
Vi strävar efter att svara på e-post inom 48 timmar, men under högsäsong kan svarstiden vara längre. Vi har ökat bemanningen för att säkerställa att du som kund får hjälp så snabbt som möjligt.
Telefon: 010-148 47 70
Våra telefontider är vardagar mellan kl. 09:00-12:00.
Tack för att du kontaktar oss!