Vi finns här för dig
Kundservice
Kontakta oss
Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar. Det gör du enklast genom att använda kontaktformuläret nedan. Det går också bra att ringa oss på 010-148 47 70 under våra ordinarie öppettider, som är vardagar mellan 08.00 - 17.00.
Vanliga frågor
Vad kostar frakten?
Napa Valley tillämpar fri frakt på alla köp över 499 kr. I övriga fall tillkommer en fraktkostnad på 69 kr.
Hur länge gäller öppet köp?
Hos Napa Valley har du alltid 14 dagars öppet köp, som gäller från och med dagen då du mottog paketet eller hämtade ut det hos ditt ombud.
Observera att öppetköp inte gäller på beställningsvaror.
Jag har precis beställt - vad händer nu?
Efter genomförd beställning får du kort därefter en orderbekräftelse med information om ditt köp. När din order skickas från vårt lager får du sedan ett leveransbesked via e-post. I leveransbeskedet finns en spårningslänk så att du enkelt kan följa din beställning hela vägen hem till dig eller till ett ombud. Slutligen blir du aviserad via SMS och e-post när paketet finns att hämta ut eller när du kan förvänta dig en hemleverans.
Leveranser
Kan jag välja en annan leveransadress?
I kassan har du möjlighet att välja om levereras ska ske till en annan leveransadress.
Levererar Napa Valley till andra länder än Sverige?
I nuläget levererar Napa Valley produkter enbart inom Sverige, när du beställer online. I vissa fall kan vi leverera till andra länder inom EU genom att hantera det manuellt. Vänligen kontakta oss via kundservice, så undersöker vi möjligheten att assistera dig med din utlandsbeställning.
Retur & Återbetalning
Hur lång tid tar det innan en återbetalning utförs?
När Napa Valley har mottagit och registrerat ditt returärende, genomförs en återbetalning till dig omgående. Vi meddelar dig via e-post när återbetalningen har utförts. Därefter kan det dröja ca 2-4 arbetsdagar innan återbetalningen syns på ditt konto.
Om du har valt att betala med Klarna, kan det ta upp till 4 arbetsdagar innan återbetalningen registreras hos Klarna och ytterligare 2 arbetsdagar innan den syns på ditt konto. Vänligen notera att Napa Valley inte påverka hur snabbt en återbetalning registreras hos Klarna.
Kan jag ändra eller avbryta min order?
I vissa fall kan vi ändra och/eller avbryta en order som ännu inte har behandlats. Vänligen kontakta oss via kundservice så hjälper vi dig.
Produkter & Priser
Har Napa Valley alla varor på lager?
Napa Valley strävar efter att ha så mycket som möjligt på lager, men en viss andel av sortimentet lagerförs hos våra leverantörer. Så fort vi får din order gör vi en beställning hos vår leverantör. Om leveransen skulle bli försenad eller om produkten inte längre finns tillgänglig hos leverantören, kommer vi att meddela dig via e-post eller genom att ringa dig. I de fall produkten inte längre är tillgänglig kommer vi att meddela dig och därefter kreditera köpet.
Vilken garanti gäller för produkter från Napa Valley?
Napa Valley erbjuder 1 års garanti (ett fåtal undantag finns, ex. gratulationskort, tvålar etc.). Garantin gäller automatiskt i och med att du sparar din följesedel eller faktura som också är ditt kvitto och garantibevis.
Rabatter och rabattkoder
Jag glömde att ange en rabattkod - går det att lägga till den i efterhand?
Om du omgående (inom 2 timmar) efter slutförd beställning kontaktar Napa Valley, kan du få en återbetalning motsvarande rabatten.
Reklamationer
Vilken reklamtionsrätt gäller för era produkter?
Napa Valley erbjuder 3 års reklamationsrätt. (ett fåtal undantag finns, ex. gratulationskort, tvålar etc.). Reklamationsrätten gäller automatiskt i och med att du sparar din följesedel eller faktura som också är ditt kvitto.
Betalning & Faktura
Vilka betalsätt erbjuder Napa Valley?
Tillsammans med Klarna kan Napa Valley erbjuda flera olika betalningsmetoder, bland annat:
- VISA
- Mastercard
- American Express
- Apple Pay
- Betala nu med Klarna
- Betala senare med Klarna
- Finansiera med Klarna
- Swish*
- Faktura för företagskunder*
* Endast via kontakt med kundeservice.
Kan jag jag delbetala mitt köp?
Du kan delbetala ditt köp med hjälp av Klarna.
Kan jag betala med Swish?
Om du önskar betala med Swish, är du välkommen att kontakta oss via kundservice.
Varför behöver jag ange en faktureringsadress?
Anledningen till att du behöver ange faktureringsadress (trots att du inte har valt faktura som betalsätt) beror på att det är uppgifter som bankerna kräver för att verifiera dina kortuppgifter. En säkerhetsåtgärd för att motverka kortbedrägerier helt enkelt.
Företagsbeställning
Hur beställer jag som företagskund?
Som företagskund har du möjlighet att antingen lägga din beställning direkt genom vår webbplats eller genom att ta hjälp av vår kundsevice. Välkommen med din förfrågan!
Kontakt
Hur kan jag komma i kontakt med Napa Valley?
Du är alltid välkommen att kontakta Napa Valley om du har några frågor eller behöver hjälp med din beställning.
E-post: info@napavalleyinterior.se
Vi strävar efter att svara på e-post inom 48 timmar, men under högsäsong kan svarstiden vara längre. Vi har ökat bemanningen för att säkerställa att du som kund får hjälp så snabbt som möjligt.
Telefon: 010-148 47 70
Våra telefontider är vardagar mellan kl. 08:00-17:00.
Tack för att du kontaktar oss!